divendres, 26 d’octubre del 2012

Forn de pa l'Eixample, dònuts i bambes


Tothom té un forn de referència. Un forn on cada dia compra el pa. Això ara rai però abans... Podia ser tot un conflicte: no podies canviar de forn així com així perquè els amos es podien emprenyar. Encara ara passa a molts pobles. Tot i que és d'agrair el tracte conegut i amable dels forners, a vegades això et treu un puntet de llibertat.

A Barcelona no et passarà això, però segurament tothom té un forn proper on sol anar a pel pa. El meu, aquests dies, és el Forn de pa de l'Eixample. És un súper forn, la veritat. Tot el que fan és garantia. També ho pagues, és cert. Tot i que el tinc davant de casa no he tastat tot el que fan (sort, perquè tenen molta varietat i estaria fet una bola de greix!). Pans, brioxeria, pastisseria. De tot!


De què us parlaré? Doncs mireu:

Croissants: boníssims. En fan de mantega i de llard. Així que els intolerants a la lactosa com jo ho tenen solucionat! Són petits, però força cruixents i saborosos. També en fan de fercits de xocolate negre o blanc. Valen la pena.

Dònutsbrutals. De de veres, els millors que mai no he provat. En fan un banyat en xocolate negre i blanc que és increïble. L'heu de provar!!

Ensaïmades: Molt bones també. Avui per a esmorzar me n'he comprat una farcida de xocolate. Umm una delícia. El xocolate estava repartit pertot igual, sense trossos buits ni trossos massa plens. I la pasta de saïm era cruixent i tenia un regust de mona de Pasqua o brioix. Vaja una bona bamba com li diem al meu poble i també a les Illes Balears. Preu: 1,5€


Què us he de dir? Veniu a comprar l'esmorzar un dia i no us en penedireu! El Forn de pa de l'Eixample n'és garantia!


Qualitat-preu: 8,6

Forn de pa de l'Eixample
C/Consell de Cent, 287
Eixample Esquerra
Barcelona

10 comentaris:

  1. PER MOTIUS D'ACTUALITZACIÓ DEL BLOG, TORNEM A REPRODUIR ELS COMENTARIS D'AQUESTA ENTRADA

    ResponElimina
  2. La veritat és que costa trobar forns on facin dònuts casolans i bons, així que no trigaré a visitar el que recomanes!

    ResponElimina
  3. Bon dia!

    Al carrer de Consell de Cent hi ha aquest forn? L'any qui ve aniré a Barcelona i, creu-me, que miraré de pegar-hi un bot qualque dia, com també a la Pastisseria Foix. [Resulta que faig Filologia Catalana i ara, precisament, estudiam el poeta de Sarrià.]

    Jo som de Mallorca i una cosa que m'ha cridat l'atenció és això de "bamba". En sa vida ho havia sentit a dir. Aquí, en tot cas, deim una "coca bamba" per referir-nos a una coca fluexeta com les de patata; però ei!, potser vaig errada i convé no fer-me gaire cas.

    Una besada!

    ResponElimina
  4. Anna:
    Sí s'ha de visitar, sobretot els dònuts i ensaïmades!

    Maria:
    Si véns l'any que ve faràs bé de passar per aquests llocs, perquè valen molt la pena, sobretot, la Foix. Sí, "bamba" només ho diem a algun lloc del País Valencià. Però a Mallorca també ho dieu, com a adjectiu, com bé has explicat i com arreplega Alcover-Moll: http://dcvb.iec.cat/
    salut!

    ResponElimina
  5. Bon dia!

    Ahir, abans d'escriure't vaig mirar què deia l'Alcover-Moll d'aquesta parauleta -per no amollar un doi-, ara ho he tornat a fer i sí, el tenim com a adjectiu; emperò per jo -i, crec que, per la resta de mallorquins- una ensaïmada mai no pot ser bamba; perquè encara que pugui ser fluixeta, sempre sol tenir les voreres més cuites. A més, és el que vaig dir: una coca bamba és tova, estufadeta i no baixa, com l'ensaïmada.

    [Sembla que te vulgui fer la punyeta i no, eh! No, no; però és que consider que no té el mateix significat la paraula aquí que al País Valencià.]

    Una besada!

    ResponElimina
  6. Per cert! Endemés, el valencià és el dialecte que més m'agrada del català; per tant, encantada de la vida, estic, de poder aprendre nous significats i noves paraules!

    ResponElimina
  7. Hola, Maria!
    Moltes gràcies per la precisió, així ja sabem que ens donaran si demanem una coca bamba a Mallorca. Ben dit, el valencià és repreciós! ;-)
    salut!

    ResponElimina
  8. Quina gràcia descobrir que tens un blog tan dolç! Bé, que sàpigues que estaré atenta a les teves recomanacions!! Salut!

    Pilar

    ResponElimina
  9. Gràcies, Pilar!! L'altre dia em va explicar l'Anna això del teu blog. Ara l'he mirat i m'ha agradat molt!! És que Barcelona és tan bonica!
    Fins aviat,

    ResponElimina
  10. Furgant ací, punyint allà he arribat al teu blog i m'ha encisat!

    Me'n faig seguidor i ens veiem per ací!

    ResponElimina